Instagram vs Facebook: kuru labāk izmantot?
Katrai platformai ir sava specifiskā lieta ar ko tā atšķiras no citām. Šajā rakstā mēs salīdzināsim Instagram un Facebook, un jūsu varēsiet izlemt kura platforma ir atbilstošaka tieši jūsu uzņēmumam.
Instagram un Facebook ir divas no populārākajām sociālo tīklu platformām, kas sniedz iespēju uzņēmumiem stiprināt savu klātbūtni tiešsaistē un veidot zīmola stratēģiju. Šīs platformas piedāvā dažādas iespējas un pieejamību dažādām auditorijām. Katrai no tām piemīt savas stiprās puses pielietojums atkarībā no uzņēmuma mērķiem un produktu vai pakalpojumu veida.
Kas ir Facebook?
Facebook ir apspēlējis visus konkurentus sociālo tīklu starpā, un kopš tā izveides tas ir pārvērties no rīka, lai uzturētu sakarus ar draugiem, līdz pilnvērtīgai platformai, kur var meklēt ziņas, komentēt un dalīties ar visdažādākajiem saturiem. Katrs cilvēks var dalīties ar saviem notikumiem: publicēt fotoattēlus, video, domas un saites uz ārējām tīmekļa vietnēm, un ļauties “patīk” zīmju publicējumiem, ko dalījuši draugi vai pat no sekojamajām lapām. Facebook ir platforma, kas paredzēta savienošanai ar draugiem, tās galvenais mērķis ir palikt saistītam ar pazīstamajiem cilvēkiem, ar kuriem ir iespējams sazināties arī caur Messenger.
Kas ir Instagram?
Instagram tika radīts kā viedtālruņa lietojumprogramma multivides kopīgošanai. Pašlaik Instagram ļauj arī kopīgot video un publicēt story, kas ir kļuvuši par ietekmīgu sociālo tīklu. Story, kas ir arī Facebook, bet tiek izmantoti mazāk, ļauj dalīties ar īpašiem mirkļiem un atšķiras no parastajiem ierakstiem, jo tie pazūd pēc 24 stundām. Instagram ir kļuvis par būtisku rīku uzņēmumiem, zīmoliem un slavenībām, jo tā iesaistīšanās jeb iespēja sasniegt interesētos lietotājus ir lielāka nekā Facebook.
Atšķirības starp Facebook un Instagram
Lūk, dažas galvenās atšķirības starp Facebook un Instagram salīdzinājumā:
Bildes
Ja vēlaties publicēt fotoattēlus, varat izvēlēties to izdarīt vai nu Facebook, vai Instagram. Tomēr atšķirība ir tā, ka Instagram tiek izmantots, lai kopīgotu dažas labi sagatavotus fotoattēlus, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk skatījumu. Viens no mērķiem ir piesaistīt uzmanību ar vizuāli pievilcīgiem attēliem. Savukārt Facebook ir piemērotāks, lai publicētu pilnu bilžu albūmu, lai tie tiktu saglabāti laika gaitā un nav nepieciešams tos obligāti kopīgot, lai iegūtu “patīk” no cilvēkiem.
Turklāt Instagram prasa augstas kvalitātes fotoattēlus, kas ir īpaši uzlaboti ar foto rediģēšanas rīkiem. Ja jums nav attēlu, ko publicēt, un ja neatvēlējat laiku, lai padarītu tos skaistus, lietot Instagram gandrīz nav jēgas (izņemot iespēju skatīties citu cilvēku fotoattēlus). Tādēļ Instagrams prasa būt unikālam un radošam, atšķirībā no Facebook, kur neliels saturs ir unikāls un oriģināls.
Video
Šodienas Facebook ir kļuvis par video platformu ar skaidru nodomu konkurēt ar Youtube. Ir izveidota īpaša sadaļa, kas veltīta video satura skatīšanai, kurā var apskatīt visinteresantākos video skatoties vienu pēc otra. Varat izmantot Facebook, lai kopīgotu oriģinālus video bez garuma ierobežojuma, ja tikai tie ievēro autortiesības. Tomēr Instagramā video var publicēt tikai īsā formātā – story ar ierobežojumu līdz 15 sekundēm vai profilā ar ierobežojumu līdz 1 minūtei.
Atšķirība starp Facebook tiešsaistes video un Instagram video ir tāda, ka Facebookā video var palikt saglabāti profilā, tādējādi kļūstot pastāvīgiem un ļaujot tos komentēt pat nākamajās dienās, kamēr Instagramā tiešsaistes video pazūd pēc 24 stundām. Uztaisot tiešsaisti Instagramā, tiek nosūtīts paziņojums visiem sekotājiem (bet Facebookā tas tiek nosūtīts tikai dažiem draugiem). Video tiek arī parādīti story sadaļā, piedāvājot lielākas iespējas tikt redzētiem.
Saturs
Facebook strādā labi un nodrošina lietotājiem pilnu brīvību, kad runa ir par saites, bloga ierakstiem vai citu informatīvu saturu kopīgošanu. Tomēr Instagram vienmēr ir nepieciešams kopīgot attēlu vai fotoattēlu, zem kura varat rakstīt brīvu tekstu. Instagram nav izveidots, lai kopīgotu saites, kas ir pilnīgi aizliegtas. Tādēļ ir neiespējams kopīgot ierakstus no ārējiem blogiem vai tīmekļa vietnēm Instagram, un ārējas saites nevar tikt publicētas.
Facebooks ir labākā sociālā tīkla platforma saitēm un blogu publicēšanai, ļauj lietotājiem izveidot un plānot pasākumus, kā arī piedāvā dziļāku biogrāfiju, kurā ietilpst personīgā informācija, darba dati, utt. Facebooks ir noderīgs arī reklāmu veidošanai pārdošanai un piedalīšanās mazās grupās, kuri neeksistē Instagram.
Būtiska atšķirība starp Facebook un Instagram ir atkārtota kopīgošana: Facebookā tas ir normāli kopīgot citu ierakstus un attēlus, bet Instagram to nevar darīt. Instagram konts ir personīgs un saistīts ar paša aktivitātēm, nevis citu cilvēku aktivitātēm. Tas attiecas uz jūsu biznesu, nevis uz citu saturu.
Auditorija
Demogrāfisko salīdzinājumu var izmantot kā labu kritēriju, lai izvēlētos vienu no tiem savam uzņēmumam:
Facebook lietotāju demogrāfija ir plaša, ietverot gandrīz visas vecuma grupas, galvenokārt koncentrējoties uz vecuma grupu no 18 līdz 29 gadiem. Instagram arī ir daudz lietotāju, un lielākā daļa no viņiem ir jaunāki par 20 gadiem vai ietilpst vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem. Atšķirība starp Instagram un Facebook ir vecuma grupa. Instagram tiek vairāk izmantots jaunāku cilvēku vidū, kamēr Facebook – pretēji, tam pievēršas vecāka vecuma grupa.
Noslēgums
Facebook ir lieliska iespēja iegūt piekļuvi tiešsaistes veikaliem vai citiem mediju resursiem, jo jūs varat publicēt saites jebkur. Arī platformas maksas reklāmas ir ekonomiski izdevīgas un piemērotas dažādu vecuma grupu un demogrāfisko grupu sasniegšanai. Turklāt, ja vēlaties tieši sazināties ar jaunākiem klientiem un veidot spēcīgāku zīmola identitāti, Instagram ir labāka izvēle.
Mēs esam šeit, lai palīdzētu! Mūsu pieredzējušā komanda spēj jums palīdzēt visos mārketinga kanālos. Nelaidiet garām iespēju un sazinieties ar mums jebkurā laikā!
Related Posts
Kā dabūt 1’000 sekotāju sociālajā medijā Instagram?
Uzzini kā iegūt sekotājus platformā Instagram! Table of ContentsUzzini kā iegūt sekotājus platformā Instagram!Sociālie medijiInstagram sekotāju tipiFake sekotājiOrganiskie sekotājiKlientiKonkurentiInfluenceriPadomiSecinājumi Šodien mēs pievērsīsimies īpaši aktuālai tēmai - kā uzņēmumi, kas tiecas palielināt savu pamanāmību un klientu bāzi, var sasniegt to pirmo…
Lasīt vairākVai platformas “X” reklāmu ienākumu maksa ir vērta to radītājiem?
Table of ContentsKas ir "X" reklāmu programma? Kontenta radītāju viedoklis par reklāmu samaksuVai kontenta radītājiem vajadzētu abonēt X Premium (Blue)?Kopsavilkums Sociālo tīklu ainā nesen tika ieviesta jauna programma, kas tagad ļauj satura radītājiem un lietotājiem pelnīt naudu - tas attiecas…
Lasīt vairāk10 labākie ieguvumi no digitālā mārketinga kursiem
Table of Contents1. Atklājiet savu profesionālo potenciālu:2. Ekonomiski efektīva apguve:3. Daudzveidīgas karjeras iespējas:4. Atalgojuma Potenciāls:5. Karjeras Uzsākšana:6. Elastīgi Darba Laiki:7. Organizatoriska Neatkarība:8. Parādiet Savu Radošumu:9. Sadarbība ar Reklāmas Aģentūrām:10. Pielāgojieties Mainīgajai Tirgus Situācijai:Noslēgums Digitālais mārketings ir kļuvis par nenovērtējamu instrumentu,…
Lasīt vairākChatGPT atjauninājumi un tās priekšrocības
Table of ContentsChatGPTIepriekšējās zināšanasUzlabojumsSecinājumi Tikai Pirms gada tika izveidots čatbots, kuram varam rakstīt savas problēmas un robots tās palīdzēs atrisināt. Pa šo gadu tehnoloģijas attīstās strauji, arī uzņēmums "OpenAI" līdzi tur tempam un ir atjauninājis sarunbotu. Šajā rakstā pētīsim tuvāk,…
Lasīt vairākThreads vs X: kurš labāks?
Mums visiem bija šoks, kad sociālais tīkls Twitter nomainīja nosaukumu uz X. Šobrīd šī tēma ir aktuāla, jo parādījusies jauna platforma Threads, ar ko tie atšķiras un kura platforma galu galā ir labāka? Šajā rakstā mēs detalizēti salīdzināsim abas lietotnes,…
Lasīt vairākFacebook reklāma: kā to izveidot?
Katram no jums noteikti ir parādījusies reklāma sērfojot Facebook lapā par kādu produktu. Šajā rakstā mes pastāstīsim, kā darbojas Facebook reklāmas un kā tās var izmantot jūsu uzņēmumdarbības labā! Facebook reklāma Sociālais mediju fenomens ir izmainījis mūsu dzīvesveidu un veidu,…
Lasīt vairākJaunākās digitālā mārketinga tendences
Cik liela nozīme mārketingam ir jūsu biznesā? Un kas vispār ir digitālais mārketings? Lasi mūsu jaunāko rakstu, lai uzzinātu atbildes uz šiem jautājumiem! Digitālais mārketings Digitālais mārketings ir kā dinamiska straume, kas nepārtraukti mainās un pielāgojas, atspoguļojot mūsu digitāli saistīto…
Lasīt vairākMājaslapas izveide: kas tev būtu jāzina?
Kā izveidot mājaslapu un vai vispār tavam uzņēmumam ir vajadzīga mājaslapa? Lasi mūsu rakstu, lai uzzinātu jaunu informāciju par mājaslapas izvedi, kur mēs aplūkosim soli pa solim, kā izveidot savu mājaslapu, lai sasniegtu jūsu mērķus tiešsaistē! Mājaslapas izveide Mūsdienās uzņēmumiem…
Lasīt vairākE-pasta mārketings: pamati
Satura rādītājsE-pasta mārketingsAbonenta sarakstsPersonalizējiet e-pasta ziņojumusVeidojiet pārliecinošus virsrakstusIzmantojiet skaidru un saistošu tekstuIekļaujiet vēlamu mērķtiecīgu darbībuTestējiet un uzlabojietUzturiet atteikšanās opcijuAnalizējiet statistikas datusSecinājumi Šajā rakstā mēs izpētīsim e-pasta mārketinga pamatus un sniegsim jums padomus, kas palīdzēs sākt un attīstīt e-pasta mārketinga kampaņas…
Lasīt vairākGoogle reklāmas un to ietekme uz jūsu uzņēmumu
Table of ContentsGoogle reklāmasKā google reklāmas darbojas?Uzņēmuma priekšrocībasIespējamie Zaudējumi un GrūtībasSecinājumi Noteikti esi dzirdējis par google reklāmām, bet nezini kas tas ir? Vai vispār tas ir noderīgs rīks? Lasi mūsu rakstu un uzzini svarīgu informāciju par google reklāmām un kā…
Lasīt vairāk
Pievienot komentāru